Blog - truizmy objawione

Wyświetlono rezultaty 1-10 z 11.

Płeć w grze w oczach relatywisty

16-02-2014 22:51
13
Komentarze: 102
W działach: Truizmy objawione
Popełniłem ten tekst luźno inspirowany karnawałem graczy blogerów. Po napisaniu nadeszły wątpliwości czy było warto stukać w klawiaturę skoro to właściwie jedynie przegląd moich poglądów. Tekst nie zawiera szokujących, mocno kontrowersyjnych czy odkrywczych treści - czytelnik spragniony takich wrażeń, może sobie już go darować. Cóż i tak zdążyłem już go napisać może się kiedyś przyda jako odnośnik do poglądów na sprawę.   Obecność Fragment okładki Roque Tradera i Afterbomb Madness Jeśli można zagrać oraz spotkać interesujące postaci zarówno kobiet i mężczyzn, zabawa z...

Fałszywy wybór - trzy słowa o decyzjach w RPG

12-07-2013 17:01
28
Komentarze: 25
W działach: Truizmy objawione, Na szczęście krótko
Fałszywy wybór - trzy słowa o decyzjach w RPG
Iluzoryczny wybór Nie ważne którą drogę wybiorą, dotrą do legendarnego na wpół zatopionego miasta „Białe Wieże”.  Każdy z nas zna takie sytuacje. Jeśli wybory nie są prawdziwe, a tylko takie udają, zniechęcają do sesji. Może dobrze zamaskowanie i używanie takiej sztuczki raz na dziesięć sesji jeszcze przejdzie, ale generalnie to bardzo tani i nieuczciwy chwyt. Jeśli dajemy Graczom wybór, niech będzie prawdziwy. Moim zdaniem dobre rozwiązanie: Droga przed wami jest trudna, ciągnie się przez bagna lecz prowadzi do legendarnego na wpół...

Cztery banalne sztuczki fabularne

24-11-2012 09:39
44
Komentarze: 18
W działach: Truizmy objawione, 4 pomysły
Cztery banalne sztuczki fabularne
Zmęczony wróg Wypadacie na bandę tych złych. I co? Ich szef ma zabandażowane ramie i nie używa tarczy. Ba, może nawet nie walczy. Banda gangerów jest na takim tripie że tylko odstrzeliwując się i klną, biegając w nieładzie. Sprawna grupa najemników zdaje się że gotuje w kociołku podeszwy i paski. Oddział twardzieli oszczędza naboje waląc pojedynczymi kulami zamiast pruć serię za seria. Minusy do rzutów, minusy do obrony i zdziwienie na twarzach graczy. Co to, nie tylko mamy przed sobą problemy, a te cholerne testy na zmęczenie dotykają też wrogów. To nie każdy przeciwnik ma 100% żywotności, 10...

O autorkach

29-10-2012 10:20
31
Komentarze: 36
W działach: Absurdy, szyfry, truizmy objawione
O autorkach
 Gracze powinni dostawać to czego chcąMoim bohaterem będzie Pół-drowem pół-smokiem pół-grzybem? RPG to rozrywka, więc dlaczego nie? Masz kogoś kto chce przychodzić do Ciebie na sesje, i widać ze właśnie Smokogrzybdrow go bawi. Dlaczego ma nim nie zgrać? Że u Ciebie nie ma smoków? Najwyraźniej Gracze woleli by były. Sesja jest dla Graczy. Tylko  Racjonalna logika świata nie jest nikomu potrzebnaZdaniem ilu Graczy najlepszy na sesji był świetnie skonstruowany świat? To idee, powiązania? A ilu wyrażało dumę z zabitego smoka i siekania orków?...

Dwa słowa o Zombie w RPG

15-05-2012 23:29
11
Komentarze: 38
W działach: truizmy objawione, 100 sposobów na apokalipsę, Takie tam, zombie, Na szczęście krótko
Dwa słowa o Zombie w RPG
Można je lubić, można nie, każdy jednak bez problemu określić ich kanoniczne cechy. Poruszają się hordą, są bezmyślne i głodne ludzkiego mięsa, zarażaj przez ugryzienie/podrapanie. Wytrwałe, twarde, trzeba je zabić strzałem w głowę.  Szczególnym sentymentem darze czysta inwazję zombich, bez nekromantów, pól terminatorów czy innego ścierwa zastępującego truposza w roli wroga. Jednak by przenieść inwazje zombiaków na nasze RPGowe poletko, potrzeba dwóch zabiegów które sprawi że stanie się godnym wyzwaniem dla bohaterów. &nb...

Mechanika #3 słabe strony a konwencja

08-05-2012 19:28
27
Komentarze: 35
W działach: Mechanika, subiektywnie, Truizmy objawione, SWePl
Mechanika #3 słabe strony a konwencja
Tym razem na warsztat wrzucam SWePl, swoją drogą mechanikę na podobnych założeniach co Neuro, acz śmigającą zupełnie inaczej.  Dzisiejszy temat to ponownie zabawa z mechaniką odzwierciedlającą konwencje, choć tym razem nieco z innej strony. Od słabej strony mocnego systemu.  Mamy wiec SWePla. Jakie ma słabe strony? Bez bawienia się w promocje, na pewno znajdzie się kilka, ale nie o szukaniu błędów będzie tu mowa. Zajmę się tym co szczególnie mnie interesuje, słabymi stronami, być może umieszczonymi celowo, wpływającymi na konwencje – słowem – tym dzięki kt&...

Mechanika #2 rany

30-04-2012 18:54
17
Komentarze: 23
W działach: Mechanika, 100 sposobów na apokalipsę, subiektywnie, Truizmy objawione, Neuro
Mechanika #2 rany
Ponownie neuro, ponownie jako przykład, który pokazuje jak dokładniejsze rozpoznanie mechaniki pozwala cieszyć się grą. Tym razem na warsztat idzie mechanika obrażeń.  Przykład Glock 17? Obrażenia lekkie? To ja muszę posłać byle patałachowi 9 kul żeby wysłać go do krainy wiecznych łowów. Bez sensu.  Najpierw sprawdźmy co to właściwie jest ta rana lekka, ciężka. Podręcznik główny twierdzi tyle tylko, że ranę lekką opatrzysz sobie sam, ranę ciężką musi opatrzyć lekarz, a przy ranie krytycznej leżysz i modlisz się, jeśli masz jeszcze czym. No i trzy lekkie dają ciężka, trzy cięż...

Mechanika #1 tworzenie postaci zgodnie z konwencją

27-04-2012 22:58
16
Komentarze: 36
W działach: Mechanika, 100 sposobów na apokalipsę, subiektywnie, Truizmy objawione, Neuro
Mechanika #1 tworzenie postaci zgodnie z konwencją
Skoro już jasne jest moje klimaciarstwo bez mechaniczne (zgroza!) mogę zając się pisaniem o ty co pierwsze sprawdzam w systemie – mechanice. Ponownie, tekst jest luźno dywagacją, co szokujące nie jest jednoprawdą objawioną. Zdaje sobie sprawę że to truizm, i każdy w fandomie o tym doskonale wie od lat X wcześniej niż ja– jednak ja osobiście mimo tej wszechwiedzy jakoś musiałem sobie to uświadomić, być może komuś się więc przyda.  Na warsztat wrzucę Neuroshime. Początkowo chciałem napisać o kilku systemach, ale oszczędzając miejsca i waszego czytelniczego czasu zostanę przy jed...

Almanach?

21-03-2012 10:22
5
Komentarze: 24
W działach: truizmy objawione, brzytwa Ockhama, Antyreklamy, Absurdy
Almanach?
Niedawno na blogu zigzaka wywiązała się dyskusja na temat tego, czy warto pisać almanachowe (głównie jako pomoc dla mitycznych nowych) notki blogowe uwzględniając głównie swoje subiektywne doświadczenie.  http://polter.pl/zigzak,blog.html?13528  Wiadomo, wielu z nas gra już w RPG te swoje kilkanaście lat, mamy jakieś doświadczenie, możemy się nim podzielić. Nie trzeba przecież zawsze pisać o kotkach, wydawcach, flejmach czy innych istotnych sprawach. Generalnie powiem ze byłem sceptyczny. Jednak zachęcony przez ogólny nastrój, z szczerą chęcią poprawy z...

to ja go tnę

20-03-2012 17:39
16
Komentarze: 34
W działach: truizmy objawione, felieton
to ja go tnę
To ja go tnę... ...  Mam wrażenie ze problemem nie jest nawet brak opisu ciosów wręcz, bo to samo można spotkać i przy sztukach czarodziei (to ja rzucam fireballa!), czynnościach poza bitewnych (otwieram ten zamek) czy nawet w scenach tradycyjnie częściej odgrywanych (to się targuje).  Problemem jest brak zaangażowania Gracza w opis działań. Jak wiec go zaangażować?Oczywiście najpierw poprosić A potem sprawić aby jego opis miał znaczenie.  Mechanicznie, fabularnie, poza grą  # 1 Bezpośrednie nagradzanie Gracza premią Ciekawie to odegrasz, dostaniesz premie(+ kość...

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.