Blog - subiektywnie

Wyświetlono rezultaty 1-10 z 14.

Kwiat Paproci (RPG) - krótka recenzja

20-01-2013 20:24
13
Komentarze: 4
W działach: Recenzję, subiektywnie, WTS, Na szczęście krótko
Kwiat Paproci (RPG) - krótka recenzja
 Nadchodzi druga edycja Rzutu na inicjatywę. Nie ma co ukrywać że wynik poprzedniej edycji był zaskakujący, jeśli nie powiedzieć kontrowersyjny. Mniej zorientowanym mogę przypomnieć że wygrał oniryczny Kwiat Paproci Lorda Koniu, zdobywając przychylność jedynego arbitra Zigzaka, pokonując zdawało by się pewnego faworyta, Mini War Eliasha. Czy słusznie... Dzięki uprzejmości Lorda Koniu dostałem w swe łapska jeden egzemplarz, postaram się go po krotce zrecenzować.   Kwiat Paproci  Lektura pozostawiła we mnie uczucie dejavu. W sumie w RPGach to często pożądane, patrzysz na świa...

Kolejny krok na wschód

10-01-2013 17:25
5
Komentarze: 4
W działach: Polecam, Recenzję, subiektywnie, wschód
Kolejny krok na wschód
    Kolejna dawka książek w jakiś sposób powiązanych ze wschodem, często również z post apokaliptyką. Nie jest tajemnicą że zamierzam w ograniczonym nakładzie wydać system w takiej specyfice, i ciężko mi powiedzieć czy czytam to by zdobyć inspiracje do gry, czy tworze grę bo zebrałem inspiracje. Pozostałe notki z serii w zakłace "wschód".    Seria; Sopel,Śliski,Czarne sny Paweł Kornew Gdzieś w mroźniejszych obszarach Rosji można przypadkiem trafić do drugiego świata. Świata lodu, magii i rosyjskiej brutalności. Krew leje...

#2 Poza finałem Q.2012, pierwsze wrażenia. (5-9).

26-07-2012 21:49
12
Komentarze: 12
W działach: Na szczęście krótko, subiektywnie, felieton, Quentin, Recenzję
  Na początek mała dygresja. Ciężko ocenia się scenariusze, szczególnie jeśli robi się to jedynie na szybko. To nie jest fachowa i wnikliwa ocena, może być krzywdząca. Jednak pierwsze wrażenie w przypadku scenariuszy jest kluczowe, od niego zależy czy czytelnik zdecyduje się dany materiał wykorzystać czy zajmie się kolejnym. Doceniam prace włożoną w scenariusze, jednak staram się oceniać wobec autorów i siebie w miarę uczciwie choć głównie na podstawie wrażenia z jednokrotnego przeczytania. Bez obrazy proszę :D.   Władcy Smoków – słudz...

Poza finałem Q.2012, pierwsze wrażenia. Część pierwsza (1-4).

25-07-2012 23:14
14
Komentarze: 31
W działach: Na szczęście krótko, subiektywnie, felieton, Quentin, Recenzję
4 z 9 scenariuszy które nie weszły do finału, a które udało mi się jakoś przetrawić dzisiejszego wieczora. Wszystkie scenariusze znajdziecie tutaj:  http://kwentin.vot.pl/?page_id=1375 Niezgłębiony Dungeons and Dragons Piotr ŁapcikFabułaGrupa magów (no prawie) schodzi po pradawny artefakt. Scenariusz to częściowo dungeon crawler w którym najważniejszą rolę grają wątki osobiste postaci i wynikające z nich konflikty.  Moja opinia Ekipa potężnych magów silnych wątkach osobistych w dungeon crawlerze... hym... ciężko posądzać mnie o niech...

Finał Q. 2012, pierwsze wrażenia.

24-07-2012 20:53
18
Komentarze: 6
W działach: Na szczęście krótko, subiektywnie, felieton, Quentin, Recenzję, Polecam
Tożsamość Klanarchia Paweł “Aes” Bogdaszewski http://kwentin.vot.pl/?page_id=1402 Fabuła Grupa okultystów wyrusza na wyprawę by zbadać wrak podmorskiego okrętu. Na samej łodzi określą na nowo tożsamość zarówno swoich klanów, dawnej wyprawy jak i własną. Scenariusz to połączenie dungeon crawlera z narratywistyczną opowieścią o silnym motywie przewodnim.  Moja opinia Nie wypada mi oceniać scenariusz własnego autorstwa, tak więc wypada on z oceny na tym blogu. To na co nie miałem wpływu a zasługuje na uwagę to znakomite Ilustracje Izabeli '...

Wiedza, magia i wampiryzm.

19-07-2012 11:06
25
Komentarze: 24
W działach: Na szczęście krótko, subiektywnie, felieton, wiedza
Wiedza, magia i wampiryzm.
Wyobraźmy sobie sytuacje, gdzieś w odosobnionej wiosce zaczyna się ciąg niewyjaśnionych zdarzeń. Jeden po drugim ludzie tracą zmysły, stając się pobudzonymi, zarówno jeśli chodzi o seksualność jak i agresje stworami. Unikają światła, nie przekraczają wody. Ugryziona przez nich osoba po pewnym czasie staje się podobna im, mało tego, nocą, w okolicy coraz częściej widać zwierzęta które bez strachu i dziwną premedytacją podchodzą do ludzi. Wilki, psy, szczury, nietoperze. Kto zostanie przez nie pogryziony, również podlega zarazie. Biedne ofiary szaleją, mają wizje, walczą ze swoją nową dziwną b...

Dalej na wschód

04-06-2012 13:25
9
Komentarze: 26
W działach: Polecam, Recenzję, subiektywnie, wschód
Dalej na wschód
Kolejny trzy książki których fabuła i temat obracają się wokoło wschodu. Poprzednia moja notka na ten sam temat: http://polter.pl/Aesandill,blog.html?12643 Bez zbędnego bajdurzenia;  Nieśmiertelny Catherynne M. Valente Rosja wkracza w czasy komunizmy, to samo dzieje sie z ich baśniami. Maria Moriewna widzi to co dla większości ukryte; Domowniki, Licho czy samego Kościeja. Jednak baśniowe byty zdają się naturalnie wkomponowywać w nowy świat, baśń splata się z historia w sposób bardzo zgrabny.  Gęsta od metafor, ale przy tym znakomicie napisana i wcale nie taka ciężka k...

Mojsze RPG.

24-05-2012 20:04
16
Komentarze: 47
W działach: Na szczęście krótko, IMHO, subiektywnie
Mojsze RPG.
Poniższe wynurzenia to niepełny, nieobiektywny, w momencie pisania pewnie również nie aktualny już spis tego co lubię w RPG. Właściwie, napisany by ułożyć samemu sobie co mnie bawi. Mocno prywatnie, ale to mój blog, wiadomo. Może się przyda gdy będę chciał z kimś zagrać, aby łatwiej zrozumieć kto co ceni w RPG.   Uważam że gry fabularne opierają się na uczestnikach.System ma znaczenie, mechanika ma znaczenie ale wszystko to jest dużo mniej ważne od ludzi z którymi się gra. Najlepsza mechanika nigdy nie zastąpi dobrego mistrza gry, żadne zasady nie przeszkodz...

Mechanika #3 słabe strony a konwencja

08-05-2012 19:28
27
Komentarze: 35
W działach: Mechanika, subiektywnie, Truizmy objawione, SWePl
Mechanika #3 słabe strony a konwencja
Tym razem na warsztat wrzucam SWePl, swoją drogą mechanikę na podobnych założeniach co Neuro, acz śmigającą zupełnie inaczej.  Dzisiejszy temat to ponownie zabawa z mechaniką odzwierciedlającą konwencje, choć tym razem nieco z innej strony. Od słabej strony mocnego systemu.  Mamy wiec SWePla. Jakie ma słabe strony? Bez bawienia się w promocje, na pewno znajdzie się kilka, ale nie o szukaniu błędów będzie tu mowa. Zajmę się tym co szczególnie mnie interesuje, słabymi stronami, być może umieszczonymi celowo, wpływającymi na konwencje – słowem – tym dzięki kt&...

Mechanika #2 rany

30-04-2012 18:54
17
Komentarze: 23
W działach: Mechanika, 100 sposobów na apokalipsę, subiektywnie, Truizmy objawione, Neuro
Mechanika #2 rany
Ponownie neuro, ponownie jako przykład, który pokazuje jak dokładniejsze rozpoznanie mechaniki pozwala cieszyć się grą. Tym razem na warsztat idzie mechanika obrażeń.  Przykład Glock 17? Obrażenia lekkie? To ja muszę posłać byle patałachowi 9 kul żeby wysłać go do krainy wiecznych łowów. Bez sensu.  Najpierw sprawdźmy co to właściwie jest ta rana lekka, ciężka. Podręcznik główny twierdzi tyle tylko, że ranę lekką opatrzysz sobie sam, ranę ciężką musi opatrzyć lekarz, a przy ranie krytycznej leżysz i modlisz się, jeśli masz jeszcze czym. No i trzy lekkie dają ciężka, trzy cięż...

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.