Blog - felieton

Wyświetlono rezultaty 1-10 z 14.

Klasyka!

10-08-2012 10:44
27
Komentarze: 8
W działach: felieton, IMHO, brzytwa Ockhama
Klasyka!
Uwielbiam klasykę.  Stare dobre książki.  Czytając Dracule B.Stokera mam szanse obcować z niemal doskonałym przykładem pisarskiego kunsztu, pięknym językiem, doskonale dawkowanym napięciem i wysyconą delikatnym erotyzmem fabułą. Czytając H.P.Lovecrafta mimo faktu że autor raczy mnie ogromna dawką grafomani, zostawia równocześnie ślad, zmuszając do rozmyślań o starszych rasach tak zaawansowanych że aż polegających całkowicie na bioinżynierii, o zupełnie nie ziemskich kolorach z przestworzy i pradawnych bogach. J.R.R.Tolkien jeszcze z większym kunsztem kreuje wspaniałe świa...

#2 Poza finałem Q.2012, pierwsze wrażenia. (5-9).

26-07-2012 21:49
12
Komentarze: 12
W działach: Na szczęście krótko, subiektywnie, felieton, Quentin, Recenzję
  Na początek mała dygresja. Ciężko ocenia się scenariusze, szczególnie jeśli robi się to jedynie na szybko. To nie jest fachowa i wnikliwa ocena, może być krzywdząca. Jednak pierwsze wrażenie w przypadku scenariuszy jest kluczowe, od niego zależy czy czytelnik zdecyduje się dany materiał wykorzystać czy zajmie się kolejnym. Doceniam prace włożoną w scenariusze, jednak staram się oceniać wobec autorów i siebie w miarę uczciwie choć głównie na podstawie wrażenia z jednokrotnego przeczytania. Bez obrazy proszę :D.   Władcy Smoków – słudz...

Poza finałem Q.2012, pierwsze wrażenia. Część pierwsza (1-4).

25-07-2012 23:14
14
Komentarze: 31
W działach: Na szczęście krótko, subiektywnie, felieton, Quentin, Recenzję
4 z 9 scenariuszy które nie weszły do finału, a które udało mi się jakoś przetrawić dzisiejszego wieczora. Wszystkie scenariusze znajdziecie tutaj:  http://kwentin.vot.pl/?page_id=1375 Niezgłębiony Dungeons and Dragons Piotr ŁapcikFabułaGrupa magów (no prawie) schodzi po pradawny artefakt. Scenariusz to częściowo dungeon crawler w którym najważniejszą rolę grają wątki osobiste postaci i wynikające z nich konflikty.  Moja opinia Ekipa potężnych magów silnych wątkach osobistych w dungeon crawlerze... hym... ciężko posądzać mnie o niech...

Finał Q. 2012, pierwsze wrażenia.

24-07-2012 20:53
18
Komentarze: 6
W działach: Na szczęście krótko, subiektywnie, felieton, Quentin, Recenzję, Polecam
Tożsamość Klanarchia Paweł “Aes” Bogdaszewski http://kwentin.vot.pl/?page_id=1402 Fabuła Grupa okultystów wyrusza na wyprawę by zbadać wrak podmorskiego okrętu. Na samej łodzi określą na nowo tożsamość zarówno swoich klanów, dawnej wyprawy jak i własną. Scenariusz to połączenie dungeon crawlera z narratywistyczną opowieścią o silnym motywie przewodnim.  Moja opinia Nie wypada mi oceniać scenariusz własnego autorstwa, tak więc wypada on z oceny na tym blogu. To na co nie miałem wpływu a zasługuje na uwagę to znakomite Ilustracje Izabeli '...

Wiedza, magia i wampiryzm.

19-07-2012 11:06
25
Komentarze: 24
W działach: Na szczęście krótko, subiektywnie, felieton, wiedza
Wiedza, magia i wampiryzm.
Wyobraźmy sobie sytuacje, gdzieś w odosobnionej wiosce zaczyna się ciąg niewyjaśnionych zdarzeń. Jeden po drugim ludzie tracą zmysły, stając się pobudzonymi, zarówno jeśli chodzi o seksualność jak i agresje stworami. Unikają światła, nie przekraczają wody. Ugryziona przez nich osoba po pewnym czasie staje się podobna im, mało tego, nocą, w okolicy coraz częściej widać zwierzęta które bez strachu i dziwną premedytacją podchodzą do ludzi. Wilki, psy, szczury, nietoperze. Kto zostanie przez nie pogryziony, również podlega zarazie. Biedne ofiary szaleją, mają wizje, walczą ze swoją nową dziwną b...

to ja go tnę

20-03-2012 17:39
16
Komentarze: 34
W działach: truizmy objawione, felieton
to ja go tnę
To ja go tnę... ...  Mam wrażenie ze problemem nie jest nawet brak opisu ciosów wręcz, bo to samo można spotkać i przy sztukach czarodziei (to ja rzucam fireballa!), czynnościach poza bitewnych (otwieram ten zamek) czy nawet w scenach tradycyjnie częściej odgrywanych (to się targuje).  Problemem jest brak zaangażowania Gracza w opis działań. Jak wiec go zaangażować?Oczywiście najpierw poprosić A potem sprawić aby jego opis miał znaczenie.  Mechanicznie, fabularnie, poza grą  # 1 Bezpośrednie nagradzanie Gracza premią Ciekawie to odegrasz, dostaniesz premie(+ kość...

Krótko o rasizmie, ksenofobi, gatunkizmie w RPG

31-01-2012 15:46
20
Komentarze: 80
W działach: Truizmy objawione, Elfy, Felieton, Takie tam, Karnawał
Krótko o rasizmie, ksenofobi, gatunkizmie w RPG
Na NIE Odkąd pamiętam istnieje w światach rpgowych, a właściwie w kreacjach owych przez MG, tendencja do wprowadzania Rasizmu(ksenofobi, gatunkizmu) jako elementu świata. Najczęściej jest to "udoskonalenie" ogólnie znanej wizji.  Elfi mieszańcy żyją w gettach, krasnoludy od czasu do czasu doświadczają pogromu a czarny bohater w nero ma kompletnie przerąbane nie tylko w teksasie. Rozumiem że to element poważny, realny. Przecież tak Sapkowski napisał w wiedźminie więc to jest dość mroczne i dojrzałe. Warto więc wprowadzić to i do naszego (nie)świata.  Ale właściwie...

Czerwone RPG

24-03-2011 16:22
21
Komentarze: 77
W działach: Felieton
Ostatnio panuje moda na równość w RPG.Każdy według możliwości, każdemu według potrzeb.Sama idea piękna. Np.:Testy społeczne.       Umożliwiają mniej wygadanym graczom uczestnictwo w dyskusjach, w oparciu o statystyki postaci a nie naturalny talent gracza.       Uniemożliwiają Munchkinom tworzenie postaci o kiepskich umiejętnościach społecznych, a  grę charyzmatyczną postacią w oparciu o talenty Gracza.      Uniezależnią grę od widzimisię MG. Pięknie.Tyle że to utopia.Zawsze cechy Gracza będą m...

Dlaczego nie ciąć (war)młotka brzytwą.

17-02-2011 16:13
11
Komentarze: 24
W działach: Felieton, brzytwa Ockhama
Dlaczego nie ciąć (war)młotka brzytwą.
Mam nadzieję, że zaintrygował Cię tytuł. Już zaraz będzie jasne, o czym tutaj piszę. Proszę tylko o chwilę cierpliwości.Jak wiesz moja Droga, z wychowania jestem po części staroświatowcem.Ostatnio zatęskniłem nawet za urokami tamtego świata. Co lubię w młotku: Świat oparty na lękach człowieka.Przed głodem, chorobą i dzikimi zwierzętami ustrzeż mnie Panie! Ludzie przeciw chaosowi  Miasto wiecznie zagrożone dżumą.Żyjące w lęku przed horrorem wojny.Palące stosy dla czarnoksiężników.I trawione strachem przed cielesnością. To cztery potęgi Chaosu. Zwierzoludzie chaos...

Sesja w 40 minut (Z conquistą II w tle)

31-01-2011 23:42
5
Komentarze: 16
W działach: Antyreklamy, Absurdy, Felieton, Recenzję
Sesja w 40 minut (Z conquistą II w tle)
W miniony weekend wybrałem się na Conquiste II. Dzięki ogólnemu konwentowemu bałaganowi... (tu powinno znajdować się słowo na b, ale inne. Zjadliwie(co mi się zdarza bardzo rzadko) NIE polecam Conquisty, chyba że interesuje was dobrze przygotowana cześć mangowa) ...zamiast poruszać się między „atrakcjami”(na części fantastyczne prawie nieobecnymi) dołączyłem do grupy grającej w młotka. MGowi szło średnio, tak więc koło 30 minut po północy zrezygnował z dalszego prowadzenia. Tego samego dnia, tyle że o ludzkiej porze miałem kolosa z chemii, tak więc mając w planach wyspanie się i od...

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.