Blog - Takie tam

Wyświetlono rezultaty 1-10 z 11.

Kilka słów o przewagach i słabościach RPG

01-11-2013 10:40
22
Komentarze: 106
W działach: Takie tam
Kilka słów o przewagach i słabościach RPG
Zaczynając od truizmu. Poza klasycznym RPG mamy mnóstwo innych mediów/aktywności o podobnych elementach. Głównie gry komputerowe i planszowe, ale dojdą do tego jeszcze filmy, komiksy, książki (karcianki, bitewniaki, sporty itd.). Nie uważam że któraś z tych form spędzania czasu jest lepsza. Ot, może się podobać bardziej lub mniej, ale to już gust.       Są rejony w których RPG raczej nie przebije "podobnych" form rozrywki. Przykładowo:   Wygrzew mechaniczny Gra komputerowa może zawierać dowolnie skomplikowaną mechanikę walki. I tak sprawny programista moż...

Nastrój na sesji?

24-09-2013 22:43
10
Komentarze: 16
W działach: takie tam
Nastrój na sesji?
Klimat. Nieśpieszny, romantyczny, nostalgiczny. Ciemne lasy z koronami po granatowe niebo, opuszczone świątynie i zarośnięte cmentarze z bryłami dawnych pomników, świetliste owady przesypujące się przez ręce, pleśń wypełzający spod kamienia, sękate korzenie, zapach ziemi, biały księżyc podświetlający chmury gdzieś cudem widoczny pomiędzy liśćmi, obojętne nieludzkie istoty spoglądające spośród drzew.   Wszystko pięknie w teorii. Tyle że na sesji jest to bardzo trudne do uzyskania. Sesyjna praktyka to akcja, istotne zdarzenia, często powierzchowne interakcje, mocne emocje. Jak spowolnić,...

Nie lubię D&D?

29-06-2013 21:24
23
Komentarze: 133
W działach: Takie tam
Nie lubię D&D?
Notka ta to takie moje bajdurzenie, związane z kilkoma wypowiedziami. Chodzi mi głównie o „nie warto pisać scenariusza do DeDeka bo DeDek jest uważany za ...” oraz „nic nie wiesz, Johnie Snow (na temat DeDeka)”.  Może nie afiszuje sie tym w fandomie, ale w prywatnych rozmowach DeDeka często jest dla mnie synonimem specyficznego podejścia, czegoś czego staram się unikać na swoich sesjach. Rozmawiam z kumplem i mówię "wiesz, grał jak DeDekowiec". I wszystko jasne. Wiem, najwyraźniej kipie nienawiścią do tego sytemu, jestem ponadto ignorantem który przecież nie przec...

4 pomysły

03-05-2013 21:03
36
Komentarze: 20
W działach: 4 pomysły, Takie tam
4 pomysły
  Kilka patentów z moich sesji. Pewnie niespecjalnie odkrywcze, jednak dały moim ekipom sporo fanu. Może ktoś wykorzysta, skoro ja opuściłem tego typu klimaty.  Łapanie dusz Demon: Oddaje wam ten przedmiot, jednak ma to swoją cenę. Kiedy zdarzy się (warunek wyzwalający) przyjdę i dusza najsłabszego zostanie zabrana. Przedmiot to demoniczna (u mnie w stylizacji mechanicznej) laska z działaniem żywcem z TeSa: pozwalająca łapać dusze umierających i zaklinać je w kamienie szlachetne. Kamień szlachetny zawierający dusze można użyć by ozdobić przedmiot – nadając mu...

Dwa słowa o Zombie w RPG

15-05-2012 23:29
11
Komentarze: 38
W działach: truizmy objawione, 100 sposobów na apokalipsę, Takie tam, zombie, Na szczęście krótko
Dwa słowa o Zombie w RPG
Można je lubić, można nie, każdy jednak bez problemu określić ich kanoniczne cechy. Poruszają się hordą, są bezmyślne i głodne ludzkiego mięsa, zarażaj przez ugryzienie/podrapanie. Wytrwałe, twarde, trzeba je zabić strzałem w głowę.  Szczególnym sentymentem darze czysta inwazję zombich, bez nekromantów, pól terminatorów czy innego ścierwa zastępującego truposza w roli wroga. Jednak by przenieść inwazje zombiaków na nasze RPGowe poletko, potrzeba dwóch zabiegów które sprawi że stanie się godnym wyzwaniem dla bohaterów. &nb...

Dziurawe systemy były lepsze

25-04-2012 19:56
36
Komentarze: 150
W działach: IMHO, subiektywnie, Takie tam
Dziurawe systemy były lepsze
Na wstępie zaznaczam. Tekst ma charakter dość osobistego bajdurzenia i nie jest atakiem na żadnych turlaczy, DeDekowców czy Laverisa. To wpis w kategorii IMHO. Uważam ze stare, dziurawe mechanicznie systemy są świetne. Mam na myśli np. Pierdycje młotka. Dziurawy jak sito, ze skiepszczona mechaniką i bez specjalnego balansu system. Nawet grafiki ma jakieś pobliźnione. I jak się nad nim zastanowić to dawał frajdy tyle co cała półka nowszych systemów z odpowiedzią na wszystko. Mało tego, właśnie owa szorstkość sprawiała że ludziom się chciało. Kombinować, wymyślać, rolpl...

Krótko o rasizmie, ksenofobi, gatunkizmie w RPG

31-01-2012 15:46
20
Komentarze: 80
W działach: Truizmy objawione, Elfy, Felieton, Takie tam, Karnawał
Krótko o rasizmie, ksenofobi, gatunkizmie w RPG
Na NIE Odkąd pamiętam istnieje w światach rpgowych, a właściwie w kreacjach owych przez MG, tendencja do wprowadzania Rasizmu(ksenofobi, gatunkizmu) jako elementu świata. Najczęściej jest to "udoskonalenie" ogólnie znanej wizji.  Elfi mieszańcy żyją w gettach, krasnoludy od czasu do czasu doświadczają pogromu a czarny bohater w nero ma kompletnie przerąbane nie tylko w teksasie. Rozumiem że to element poważny, realny. Przecież tak Sapkowski napisał w wiedźminie więc to jest dość mroczne i dojrzałe. Warto więc wprowadzić to i do naszego (nie)świata.  Ale właściwie...

Zdziczały plan

15-01-2012 13:47
8
Komentarze: 28
W działach: SWePl, Takie tam
Zdziczały plan
Obejrzałem właśnie Sherlocka Holmsa 2, widowiskowy i bardzo ładnie zrobiony film. Jednak zgodnie z zasadą że MG się nie bywa, MG się jest, w trakcie seansu próbowałem wymyślić w jaki sposób zawrzeć mechanicznie błyskotliwe plany, zaplanowane w najdrobniejszych szczegółach. Czekam na opinie.  Rozpoznanie Wymaga:  Doświadczony, Spryt k8, Spostrzegawczość k8,Aktywowanie tej przewagi wymaga wydania fuksa. Gracz wykonuje test(z uwzględnieniem przewag takich jak czujność) Spostrzegawczości lub Sprytu obarczony karą -1 za każdą rundę powyżej pierwszej którą...

New Weird RPG?

23-08-2011 17:22
14
Komentarze: 15
W działach: Takie tam
New WeirdZ definicji wynikało by, że to rodzaj fantastyki mieszającej fantasy z S-F, opartej o dziwaczne światy i najczęściej miejskie realia. Jak dla mnie New Weird to po prostu gatunek fantastyki odrzucający schematy typowego fantasy(i własnych kryteriów w owej subiektywnej notce będę się trzymał). Kolejna szansa, by dać zadziwić się, gdy poznało się już kreacje klasyków (choćby Władcę).  Do moich ulubionych książek z tego nurtu zaliczam cykl „Bas-Lag” (Dworzec Perdido, Blizna, Żelazna Rada) Chiny Mievilla oraz dwie książki Dukaja, „Inne pieśni” ora...

10 migawek do NEMEZIS

04-05-2011 15:49
17
Komentarze: 0
W działach: Takie tam, NEMEZIS, SWePl
Miejsce akcji: Pustynna(równikowa) część Cor.  1. Odprawa przed samobójcza misją. Zrzut spadochronowy pomiędzy szkieletami dawnych wieżowców. Zahaczanie o metalowe konstrukcje, walki z skaczącymi pełzaczami. Zdobycie ścigaczy pustynnych zrzuconych pomiędzy ruiny.  2. Negocjacje z na wpół zniszczonym cyborgiem żyjący w starym bunkrze pełnym barykad z pancerzy martwych pełzaczy. Mrok, cisza, kurz, duchy nawiedzające cyborga i jego monologi z szkieletami obrońców. Próba dotarcia do wiedzy co się tu stało – i dlaczego teren w obrębie 100 mil jest wolny od wroga.  3. Odkrycie m...

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.