Blog - Karnawał

Wyświetlono rezultaty 1-4 z 4.

(KB # 31 - Broń) Prochowe artefakty

02-05-2012 17:58
12
Komentarze: 10
W działach: Karnawał, SWePl
(KB # 31 - Broń)  Prochowe artefakty
Zauważyłem że o ile nie trudno znaleźć setki przedmiotów godnych miana artefaktu pośród toporów, mieczy czy dowolnej innej broni ręcznej, to w tym temacie niestety archaiczna broń prochowa ma się bardzo marnie. Czasem trafimy na jakiś szalony wynalazek, godny miana nowinki technicznej czy prototypu, to bardzo rzadko znajdziemy broń przeklętą, starą czy też po prostu legendarną. Unikat. Artefakt.  Bez zbędnego bajdurzenia, cztery pomysły na takowe mogące spełniać też role inspiracji sesyjnych. Bez charakterystyki broni, by móc wpasować je jako nakładkę na to co...

KB#29 Puste miasto

28-03-2012 16:32
13
Komentarze: 12
W działach: 100 sposobów na apokalipsę, SWePl, Karnawał
KB#29 Puste miasto
Na wstępie chciał bym przeprosić Plane'a oraz Alina – ponowie, jeśli to czytacie, skończcie na zanim zacznę opisywać kampanię, bo w niej właśnie bierzecie udział.  Puste miasto  Przemierzając bezdroża fikcyjnych światów bohaterowie natykaja się na rózne architektonicznie miasta. Wymarłe cmentarzyska wieżowców Klanarchii, gotyckie katedry Monastu, monumentalalne fabryki Molocha czy dyszące parą ruiny Dwemerów. Ba, mozna trafić nawet na tajemnicza stacje kosmiczną, czy to u Indoctrinehttp://spolecznosc.polter.pl/Indoctrine-KB29-Architektura-w-RPG...

Tworzenie rasy

03-02-2012 14:38
25
Komentarze: 41
W działach: Karnawał, Absurdy, Elfy
Zaznaczam że tekst nie jest żadnym naukowym opracowaniem, a luźną dywagacją, moją skromna opinią, zabawą bez ambicji na prawdę objawioną.  KROK 1 – sięgamy do źródła DWA PODSTAWOWE ARCHETYPY Pomijając furtkę w postaci ludzi, widzę dwa archetypy. Archetyp miękki. Delikatność, niezależność, zwiewność, urok, magia, strzelectwo, tajność, niejednoznaczność, spryt. Archetyp twardy. Honor, klan, zasady, bojowość, siła, potęga, dowodzenie, taktyka, szał.  W standardzie pseudo tolkienowskim:Elf i Krasnale Wśród klasycznych pseudo tolkie...

Krótko o rasizmie, ksenofobi, gatunkizmie w RPG

31-01-2012 15:46
20
Komentarze: 80
W działach: Truizmy objawione, Elfy, Felieton, Takie tam, Karnawał
Krótko o rasizmie, ksenofobi, gatunkizmie w RPG
Na NIE Odkąd pamiętam istnieje w światach rpgowych, a właściwie w kreacjach owych przez MG, tendencja do wprowadzania Rasizmu(ksenofobi, gatunkizmu) jako elementu świata. Najczęściej jest to "udoskonalenie" ogólnie znanej wizji.  Elfi mieszańcy żyją w gettach, krasnoludy od czasu do czasu doświadczają pogromu a czarny bohater w nero ma kompletnie przerąbane nie tylko w teksasie. Rozumiem że to element poważny, realny. Przecież tak Sapkowski napisał w wiedźminie więc to jest dość mroczne i dojrzałe. Warto więc wprowadzić to i do naszego (nie)świata.  Ale właściwie...

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.