Blog

Wyświetlono rezultaty 1-10 z 95.

Kufel

20-07-2014 09:53
15
Komentarze: 18
W działach: Polecam
SCENARIUSZE   Upadli Zalety: - Świetny mechanizm z drogą pod górę tropicielki, równie zacna partia szachów – mechanizm, jego przygotowanie, opcje. - Szybkostrzał wykorzystujący gotowe postaci. - Plastyczny opis "upadłych" Wątpliwości: - Odzyskiwanie wspomnień przez bohaterów... niby w sumie dobry mechanizm by zacząć grę szybko i z kopyta, ale potencjał tak mocnego motywu nie jest wykorzystany. - Rozumiem że scenariusz jest prostym jednostrzałowym nawiązaniem do harrego pottera, ale sam wątek główny jest naciągany (zły ich wezwał aby zamienić w sługi i zrzucił ze...

Age of Wonders III - rzut okiem

14-05-2014 22:58
6
Komentarze: 6
Nie ukrywam że jestem fanem poprzedniej części Age od Wonders – a będąc dokładniejszym, jej lepszego wcielenia w postaci AoW 2 magii cienia. To znakomita strategia turowa komplikująca z dobrym skutkiem podstawowe założenia heroso podobnych strategii. Z tego też powodu nie zbyt ufnie patrzyłem na nową odsłonę wieku cudów oznaczoną nr III. Pierwsze wrażenie Grafika... nie jest cudowna, choć i tak dzieli ją przepaść od nieco szpetnej poprzedniczki. Trochę zawodzi jak na dzisiejsze czasy przejrzystością(a będąc dokładniejszym jej niskim poziomem) – jednostki rożnych ras potraf...

Płeć w grze w oczach relatywisty

16-02-2014 22:51
13
Komentarze: 102
W działach: Truizmy objawione
Popełniłem ten tekst luźno inspirowany karnawałem graczy blogerów. Po napisaniu nadeszły wątpliwości czy było warto stukać w klawiaturę skoro to właściwie jedynie przegląd moich poglądów. Tekst nie zawiera szokujących, mocno kontrowersyjnych czy odkrywczych treści - czytelnik spragniony takich wrażeń, może sobie już go darować. Cóż i tak zdążyłem już go napisać może się kiedyś przyda jako odnośnik do poglądów na sprawę.   Obecność Fragment okładki Roque Tradera i Afterbomb Madness Jeśli można zagrać oraz spotkać interesujące postaci zarówno kobiet i mężczyzn, zabawa z...

Eden i Ciemny Eden

07-02-2014 21:42
13
Komentarze: 3
W działach: Polecam
Eden Stanisław lem Ogromny statek kosmiczny rozbija się na obcej planecie. Większość systemów pojazdu doznało uszkodzenia. Pięcioosobowa załoga usiłuje przetrwać na nieznanym lądzie, naprawiając maszynę i poznając dziwny świat. Mam mieszane uczucia co do tego dzieła. Z jednej strony – powieść nie zestarzała się mimo upływu ponad 50 lat, a sam opis bioinżynierii obcych to prawdziwa perełka. Z drugiej strony – to co z początku wydaje się przygodowym SF z naprawdę obcą cywilizacją, staje się (spoiler) wizją systemu totalitarnego, bardzo podobnego do znanych z ziemi (koniec spoilera...

Baśń Świąteczna na fajnerpg

23-12-2013 17:33
10
Komentarze: 2
W działach: wschód, 100 sposobów na apokalipsę
Baśń Świąteczna na fajnerpg
Na fajnerpg.pl/ właśnie ukazał się mój świąteczny scenariusz. Odrobine przewrotny, wschodni, baśniowy, lekki i postapokaliptyczny.   Ilustracja jest autorstwa Izabeli Mazur a redakcja Plane'a oraz Krzysia.   Wesołych RPGowych świąt!   PS nie wyrobiliśmy się z ładnymi mapami, jednak niedługo powinny się na stronie pojawić. Mam jednak swoje robocze szkaradztwa (dość dokładne, acz brzydkie), jeśli więc ktoś z was chciał by ich użyć, prosze o priva z adresem meila.

Kilka słów o przewagach i słabościach RPG

01-11-2013 10:40
22
Komentarze: 106
W działach: Takie tam
Kilka słów o przewagach i słabościach RPG
Zaczynając od truizmu. Poza klasycznym RPG mamy mnóstwo innych mediów/aktywności o podobnych elementach. Głównie gry komputerowe i planszowe, ale dojdą do tego jeszcze filmy, komiksy, książki (karcianki, bitewniaki, sporty itd.). Nie uważam że któraś z tych form spędzania czasu jest lepsza. Ot, może się podobać bardziej lub mniej, ale to już gust.       Są rejony w których RPG raczej nie przebije "podobnych" form rozrywki. Przykładowo:   Wygrzew mechaniczny Gra komputerowa może zawierać dowolnie skomplikowaną mechanikę walki. I tak sprawny programista moż...

Odwilż – patent na świat w 300 słowach

03-10-2013 19:47
10
Komentarze: 10
W działach: 100 sposobów na apokalipse
Odwilż – patent na świat w 300 słowach
Dawno mnie tu nie było. Przyczyna jest banalna. Sporo pracuje, sporo czytam, testuje i pisze moje wschodnio europejskie postapo z nutą baśni. Jednak szykując się do odskoczni w postaci fantaziaka odgrzebałem świat sprzed lat raptem 13 :). Całkiem fajny świat.     Odwilż Świat odwilży był by zupełnie standardowym światem fantasy. Ogromne zielone łąki na których pasa się roślinożercy, dzikie goblinoidy okupujące pogranicza, monumentalne miasta oraz resztki potężnych technologii starożytnych, hardzi mieszkańcy kultywujący pradawne zwyczaje. Jest jedna ale znacząca modyfikacja. Jes...

Nastrój na sesji?

24-09-2013 22:43
10
Komentarze: 16
W działach: takie tam
Nastrój na sesji?
Klimat. Nieśpieszny, romantyczny, nostalgiczny. Ciemne lasy z koronami po granatowe niebo, opuszczone świątynie i zarośnięte cmentarze z bryłami dawnych pomników, świetliste owady przesypujące się przez ręce, pleśń wypełzający spod kamienia, sękate korzenie, zapach ziemi, biały księżyc podświetlający chmury gdzieś cudem widoczny pomiędzy liśćmi, obojętne nieludzkie istoty spoglądające spośród drzew.   Wszystko pięknie w teorii. Tyle że na sesji jest to bardzo trudne do uzyskania. Sesyjna praktyka to akcja, istotne zdarzenia, często powierzchowne interakcje, mocne emocje. Jak spowolnić,...

Błędy scenarzysty

11-09-2013 09:49
19
Komentarze: 18
W działach: Quentin
Na stronie Q. ukazał się mój tekst na temat błedów w scenariuszach. Początkowo planowałem go wrzucić tylko tutaj na bloga, ale ostatecznie wylądował najpierw tam. Oczywiście bez redakcji Blanche i uwag kapituły wszystko było dużo bardziej bełkotliwe.    Ulubiony BN mistrza gry / Brak BG w centrum akcji Postaci graczy powinni zajmować role pierwszoplanowe. To oni decydują, to oni mają wpływ na scenariusz, to oni robią wszystko to, co najciekawsze. Pomysł na świetną, barwną postać to zwykle dobry materiał na bohatera gracza. Jeśli nie – bo jest to przykładowo główny zły,...

Q: Gratulacje

31-08-2013 21:59
13
Komentarze: 10
W działach: Quentin
Q: Gratulacje
Wygrały macki. Gratulacje dla Łukasza Fedorowicza, Quentin to masa pracy, a aby podejść jeszcze raz po niedocenieniu ostatniej swojej pracy trzeba mieć sporo zacięcia. Jednak przed autorem jeszcze sporo gratulacji i nie mniej hejtu, więc życzę sporo asertywności i umiejętności cieszenia się z własnego sukcesu.   Nie mniejsze gratulacje dla wyróżnionych i pozostałych finalistów. Plane, Eliash, Chorn, Talandor Za wami masa mniej docenionej pracy, jednak również znakomitej. Większość z was startuje nie pierwszy raz, mam jednak nadziej że zmierzymy się w kolejnej edycji.   Q. 2...

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.