» Blog » SWePl bez amunicji
14-06-2011 20:53

SWePl bez amunicji

W działach: brzytwa Ockhama, SWePl | Odsłony: 2

SWePl bez amunicji

Niedawno, grając w autorskie, przygotowane na potrzebę chwili S-F podparłem się SWePlem. Powód był prozaiczny, moja mechanika „Zgliszcz” okazała się dużo wolniejsza tam gdzie dominują walki na odległość, a ponadto w grze z (nowymi) przyzwyczajonymi do DeDeka graczami.

 

Wprowadziłem jedną drobną zmianę w mechanice. Broń zamiast zużywać amunicje, przegrzewa się (jak w Mass Effect). Zawsze irytowało mnie liczenie pestek, jednak nie chciałem rezygnować z pewnego ograniczenia. Działało świetnie, choć pewnie wymaga większych testów i opinii kogoś zdziczałego.

 

Mechanika:

- Ilekroć na kości trafienia, niezależnie od kości figury wypadnie 1, broń zwiększa wartość przegrzania o stopień.

- Jeśli postać strzela dubletem(tripletem), zasadzie tej podlega również kość figury.

- Ogień zaporowy przegrzewa broń o jeden stopień.

- Runda spokoju zmniejsza przegrzanie o jeden stopień.

 

Broń chłodna

Przegrzanie 1 – brak efektów

Przegrzanie 2 – celność -2

Przegrzanie 3 – postać doznaje szoku, broń wymaga naprawy.

 

Co o tym sądzicie?

Pozdrawiam Aes

 

Grafika z adresu http://www.flickr.com/photos/14455307@N07/sets/72157624487252683/

 

Komentarze


Lasard
   
Ocena:
+3
Pomysł według mnie jest bardzo ciekawy i wart zawarcia w grze. Jednak przedstawiona przez Ciebie metoda zastosowania tego wymaga znacznego dopracowania. Powiedz mi czy chciałeś by te zasady były bardziej podobne do tego z Mass Effecta, czy po prostu chciałeś wykorzystać sam motyw przegrzania ustalony pod własne realia?
14-06-2011 21:04
Aesandill
   
Ocena:
+1
Chciałem pozbyć się amunicji i przyśpieszyć gre a motyw przegrzania wydawał mi się interesujący. Wynika z tego że chyba pod realia ;)

Cel to prosta metoda bez liczenia. Celowo zignorowałem jakiekolwiek testy i modyfikatory - aby było szybciej. Zwykle nie rzucam tyle kostką co w SWePlu.
14-06-2011 21:09
Lasard
   
Ocena:
+2
Nie orientuję się jak bardzo zaawansowany jest twój świat gry, ale wydaje mi się że żadne wojsko nie dałoby swoim ludziom do ręki broni która mogłaby tak łatwo się zaciąć i tym bardziej poparzyć swojego użytkownika - według mnie przegrzanie poziomu 3 należałoby trochę zmienić.
14-06-2011 21:12
dreamwalker
   
Ocena:
+3
Zbyt skomplikowane imho. Niech po prostu na jedynce magazynek się kończy i postać musi przeładować. Szybkie, proste i nie wymaga oznaczeń i notatek poziomu przegrzania dla każdej z ochnastu broni w bitwie :)

A jeśli chcesz grać w świecie, gdzie broń jest niepewna, to niech broń się psuje i wybucha też na jedynce - tak jak w przypadku magii)
14-06-2011 21:12
Aesandill
   
Ocena:
+1
@ dreamwalker
Ja lubie przegrzewanie :D. Myślałem nad wymienianiem chłodnicy, aby ochładzać broń błyskawicznie. Taki kompromis między dwoma metodami. Ale nie chciało mi się dodawać kolejnej reguły :D.

@Lasard
W sumie racja :D. Na razie wychodzi niemal plazmówka z Młotka. Ktoś ma jakiś pomysł?
Pozdrawiam
Aes
14-06-2011 21:14
Lasard
   
Ocena:
+3
Dreamwalker, ale taka zasada nie współgrała by w ogóle z mechaniką SWEPLa (i jakimkolwiek realizmem):
Przykład: Gracz ma pełny magazynek w swoim MP5. Decyduje się w pierwszej rundzie walki wystrzelić pojedynczym strzałem w przeciwnika. Gracz wyrzuca 1. MG: Amunicja Ci się skończyła.
No chyba coś tu nie gra, co nie? :P
14-06-2011 21:17
27532

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+2
Problem mi obcy o tyle, że od jakichś pięciu lat jedyna kampania, w której używaliśmy amunicji, była toczona w świecie i na mechanice Neuroshimy. Ale po paru sesjach i tak z tego zrezygnowaliśmy.

Obecne zasady są ok, o ile grasz na poziomie broni z WH40K, gdzie wszystko z zasady jest supermasówką i psuje się co parę minut.

Proponuję tak:

- Ilekroć przy teście Strzelania wypadnie krytyczna porażka, broń przegrzewa się.
- Przy ogniu zaporowym wystarczy, że jedynka wypadnie na jednej kości.

Przegrzanie: z broni nie można strzelać przez jedną rundę. Można oddać strzał jednym pociskiem, jednak broń zostaje uszkodzona: trzeba ją naprawić testując Reperowanie.

Prędkość reperowania zależy od świata i broni.
14-06-2011 21:19
Aesandill
   
Ocena:
0
@Aureus
Fajny pomysł do świata o większym zaawansowaniu technicznym :D

@dreamwalker
Tak po zastanowieniu przegrzanie na jedynce jeśli by grać na większą skale mogło by działać i uniknelibysmy niepotrzebnego zaznaczania. Nierealistycznie ale co z tego :D. Jednak my graliśmy na mniejszej i takie spowolnienie było ok szczególnie że ryzyko strzelania serią na wyższym stopniu przegrzania i spokój na nizszym maja swój urok.
14-06-2011 21:45
GRAmel
   
Ocena:
+1
Hm, w sumie bardzo ciekawe.
14-06-2011 21:56
Headbanger
   
Ocena:
+1
Mnie jako starego gun nuta takie rozwiązanie sprawia ból :P - kiedyś i tak trzeba zmienić baterię/bloczek materii/cokolwiek...

Ja stosuje zwykłą sprawdzoną metodę pisania na kartce kreseczek po 5 ( IIII + / ) co pozwala wyliczyć większość magazynków bez pomyłki...

Jeżeli już broń absolutnie musi się przegrzewać to weź pod uwagę że raz na miesiąc/tydzień/dzień trzeba zmienić źródło projectli w zależności od częstotliwości używania...
14-06-2011 22:03
Aesandill
   
Ocena:
0
@ Headbanger
Oczywiście - masz rację. Uznałem że wymiana baterii i bloczka jest po misji, i kłopot z głowy. Realnością nie zawracałem sobie głowy - nie ten rodzaj sesji.

Zresztą po sesji i tak jedna graczka(stała) stwierdziła że mechanika była piekielnie wolna, jeden gracz(nowy) i ja że całkiem ok, a dwójka graczy że piekielnie szybka (dawni-nowi).
14-06-2011 22:22
Drachu
   
Ocena:
0
Podobnie było zrobione grzanie się kmów w Tour of Darkness. Tylko tam liczyłeś amunicję swoją drogą, a gnat grzał sie swoją. I chyba własnie przy jedynkach zaczynał sie grzać.
15-06-2011 08:07
oddtail
   
Ocena:
+2
Podobają mi się te reguły. A że broń przegrzewa się za często - nie zgadzam się. Zawsze można odczekać rundę, widocznie broń szybko się grzeje ;).

Generalnie: szkoda że tylko do science fiction, ale na pewno milsze to mojemu sercu niż skrupulatne liczenie amunicji (chyba, że akurat wiadomo, że tej amunicji brakuje).
15-06-2011 10:03
38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+1
Ja tak grubo po czasie, ale wlaśnie jestem po konferencji z Aesem dotyczacej używania tej zasady w Goldstromie. I sama idea doskonale mi pasuje akurat do tego świata, co do samego rozwiazania mechanicznego wyglada na eleganckie i proste.
Dreamwalker - latwiej jest liczyc 3 poziomy przegrzania niz skreslać kreski amunicji z karty, zwlaszcza gdy masz nascie broni na raz w bitce. Wiec nie jest zbyt skomplikowane, jest prostsze.
Poza tym, to by pozwolilo na stosowanie zasad swpelowskiej amunicji dla sojusznikow takze dla BG.

Ale my myslimy nad wywaleniem calej broni prochowej z tego swiata, i wymienienia jej na akceleratory gaussa. Tak wiec problem amunicji by zniknal, no ale trzeba by bylo jakos ograniczyc zdolnosc do wypruwania pociskow bezustannie.
Pomysl dobry i sie nim zajmiemy.
05-11-2011 11:42
Headbanger
   
Ocena:
+2
zig... zastanów się nad tym czym jest akcelerator gaussa zanim zaczniesz zaczniesz pisać takie bzdury.
05-11-2011 12:48
~zigzak

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
a mniej więcej tym
http://scitoys.com/scitoys/scitoys /magnets/gauss.html

I gdzie jest problem?
05-11-2011 13:13
~z

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Sprawdz, zanim zaczniesz pisac bzdury
05-11-2011 13:16
Headbanger
   
Ocena:
+1
Czym coil gun strzela? To fundamentalne pytanie. Nie prądem - taki hint.
-PS-
Miło, że wrzucasz argumenty na moją korzyść. Very nice.
05-11-2011 13:52
38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
"Tak wiec problem amunicji by zniknal, no ale trzeba by bylo jakos ograniczyc zdolnosc do wypruwania pociskow bezustannie."

to taki cytat przypominający dla tych młotków, co z góry zakładają, że atakują kogoś, kto nie wie o czym mówi. Zwracam uwagę na słowo "pociski" w tym cytacie.
Nie kule ognia, nie miotane pioruny, tylko zwykłe pociski.
W broni ręcznej, amunicja to dośc małe elementy, (w pistolecie wystarczyłoby coś wielkości szpilki) więc magazynek mógłby zawierac tego setki. Rozliczanie ich pojedynczo nie ma wiec sensu.

Polecam zapoznac się troszkę z fizyką takich zagadnien zanim zaczniesz pleśc bzdury zarzucając mi bzdury :P

Headbanger - ja rozumiem ze twoje zainteresowanie bronią palną (broń akceleratorowa nie jest bronią "palną" tylko miotającą, jak kusza czy katapulta) wychodzi z komputerowych strzelanek, ale nie imputuj innym że nie wiedzą o czym mówią, bo ty sam nie zrozumiałeś o czym mówią.

05-11-2011 14:30

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.