» Blog » SWePl - Fallout. #13 Samoróbki (granaty/miny i amunicja)
26-06-2012 13:16

SWePl - Fallout. #13 Samoróbki (granaty/miny i amunicja)

W działach: Fallout, 100 sposobów na apokalipsę, SWePl, Kabooom! | Odsłony: 119

SWePl - Fallout. #13 Samoróbki (granaty/miny i amunicja)

Zasady dotyczące min:

Przed wdepnięciem w minę postać ma szanse ją dostrzec udanym testem spostrzegawczości (sprytu) utrudnionym w zależności od warunków. Rozbrojenie miny to test ładunków wybuchowych. Jeśli postać wdepnie w minę ma do wyboru test zręczności -2 aby uniknąć połowy obrażeń, lub test ładunków wybuchowych -2 by zdezaktywować minę.

 

Konstrukcja:

Do konstruowania ładunków wybuchowych(amunicji) niezbędny jest odpowiedni warsztat(lub kara -2). Porażka podczas konstrukcji oznacza zmarnowanie składników, 1 na kości umiejętności eksplozje. Przebicie w teści produkcji pozwala (jesli postać posiada składniki) na produkcje podwójnej parti. Część ładunków wybuchowych wymaga odpowiedniego profitu lub nakłada kare -2. Amunicja eksploduje tylko przy wyniku 1 i 1 zadając obrażenia przybliżone do obrażeń broni do której jest przygotowana.

 

Podkładanie min:

 

Skuteczne podłożenie miny(lub innej pułapki opartej na ładunkach wybuchowych) wymaga testu ładunków wybuchowych. 1 i 1 na kościach tego testu oznacza wybuch, przebcie pozwala jeszcze skuteczniej schować pułapkę(dodatkowo -2 do testów wykrycia). Inne tego typu pułapki takie jak granat z potykaczem mogą mieć karę do testu zakładania. Miny eksplodują kiedy ktoś zbliży się do nich na odległość małego wzornika wybuchu.

 

 

Koszt:

Wartość przedmiotu wyrażona w kapslach podczas zakupu ekwipunku podczas tworzenia postaci lub przy kupnie u kupca. W przypadku konwersji amunicji - koszt usługi. 

 

Granat odłamkowy

Koszt: 200

Zasięg: 5/10/20

Obrażenia: 3k6 (średni wzornik wybuchu)

Konstrukcja: Test reperowania -2

Składniki: Ładunek wybuchowy, puszka, gwoździe.

 

Granat plazmowy

Koszt: 400

Zasięg: 5/10/20

Obrażenia: 3k8 BC (mały wzornik wybuchu)

Konstrukcja: Test nauki -2

Składniki: 10 ogniw fuzyjnych, taśma klejąca

 

Granat samoróbka

Koszt: 50 Zasięg: 5/10/20

Obrażenia: 3k6-2 (mały wzornik wybuchu)

Konstrukcja: Test ładunków wybuchowych

Składniki: Proch, puszka

 

Koktajl Mołotowa

Koszt: 200/ wymaga profitu "walcz z władzą! / piroman"

Zasięg: 5/10/20

Obrażenia: 2k8 od ognia co runde (mały wzornik wybuchu), przeciwnik wykonuje co rundę test zręczności by sprawdzić czy pozostaje podpalony. Wypala się k6 rund.

Konstrukcja: Test ładunków wybuchowych -1

Składniki: Paliwo, butelka

 

Granat fosforowy

Koszt: Wojsko/ Nie do kupienia, wymaga profitu "piroman".

Zasięg: 5/10/20

Obrażenia: 3k6 ogień (średni wzornik wybuchu) przez k6 rund

Konstrukcja: Test nauki -2

Składniki: 2 ogniwa fuzyjne, fosfor, puszka

 

Granat Nuka

Koszt: Nie do kupienia, wymaga uzależnienia od nukacoli

Zasięg: 5/10/20

Obrażenia: 2k10+4 + test radiacji -2 (średni wzornik wybuchu)

Konstrukcja: Test nauki -2

Składniki: Środek czyszczący Abraxo, nuka cola quantum, puszka

 

Mina samoróbka

Koszt: 60

Obrażenia: 3k6-2 (mały wzornik wybuchu)

Konstrukcja: Test ładunków wybuchowych

Składniki: Proch, puszka, sensor

 

Mina przeciwpiechotna

Koszt: 250 Obrażenia: 3k6 (mały wzornik wybuchu)

Konstrukcja: Test ładunków wybuchowych -2

Składniki: Ładunek wybuchowy, puszka, sensor

 

Mina plazmowa

Koszt: 450

Obrażenia: 3k8 BC (mały wzornik wybuchu)

Konstrukcja: Test nauki -2

Składniki: 10 ogniw fuzyjnych, puszka, sensor

 

Mina kapslowa

Koszt: Nie do kupienia, wymaga profitu "szalony saper"

Obrażenia: 3k6-2 (duży wzornik wybuchu)

Konstrukcja: Test ładunków wybuchowych -1

Składniki: Proch, puszka, 100 kapsli, sensor

 

Amunicja:

 

Amunicja przebijająca

Koszt: +50%

Obrażenia: -1, +3 pp

Konstrukcja: Test reperowania -1 (partia 25 sztuk)

Składniki: Nabój

 

Amunicja grzybkująca

Koszt: normalny

Obrażenia: +2, wartość pancerza +50% (na korzysc trafionego)

Konstrukcja: Test reperowania (partia 25 sztuk)

Składniki: Nabój

 

Ogniwo(OF, MO, PE) przeładowane

Koszt: +220%

Obrażenia: +1, +1 pp

Konstrukcja: Test nauki (partia 25 sztuk)

Składniki: Dwa razy ogniwo

Specjalne: 1 na kości trafienia oznacza uszkodzenie broni

 

Amunicja fosforowa

Koszt: +300% / profit piroman

Obrażenia: -2 pp, trafiony zostaje podpalony (patrz zasady podpalenia)

Konstrukcja: Test ładunków wybuchowych -1

Składniki: Amunicja, fosfor.

 

Amunicja ŁR (ładowana ręcznie)

Koszt: Nie do kupienia, wymaga profitu "ładowarka ręczna"

Obrażenia: +1, +1 pp

Konstrukcja: Test reperowania-2 (partia 25 sztuk)

Składniki: Nabój, proch

Specjalne: 1 na kości trafienia oznacz uszkodzenie broni

 

Ogniwo(OF, MO, PE) zoptymalizowane

Koszt: Nie do kupienia, wymaga profitu "skrupulatny recyklingowiec"

Obrażenia: +1, +1 pp

Konstrukcja: Test nauki (partia 25 sztuk)

Składniki: Dwa razy ogniwo

 

Konwersja amunicji energetycznej:

Koszt: +25%

Konstrukcja: Test nauk ścisłych (pakiet 50 sztuk) 

Składniki: OF/MO/PE

Specjalne: Otrzymana ilość amunicji musi mięć ta samą wartość(ale nie ilośc) co przerobiona (Małe Ogniwo = 2, Ogniwo Fuzyjne =4, Pakiet Energetyczny = 1).

 

----

 

Reszta notek z serii:  http://polter.pl/Aesandill,blog.html?dFALLOUT

 

Obrazek stąd: http://www.giantbomb.com/nuka-grenade/93-2111/

Komentarze


44231

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+2
hej, po co zmieniać poczciwego fallouta skoro istnieją ze dwie, jak nie trzy porządne "papierowe" wersje oparte na jego własnej, oryginalnej mechanice...
26-06-2012 22:13
Aesandill
   
Ocena:
+3
@ Drone
mógł bym zadać Ci te samo pytanie ;)

A tak na poważnie - dobre pytanie

dla sportu, przyjemności, dla konwersji na mechanikę zdatną do fajnej gry.
Nie podoba mi się oryginalna mechanika Fallouta - jest dobra do c. gierki, ale nie RPGa gadanego.

Poza tym - savage mam, papierowego Fallouta nie :)

Pozdrawiam
Aes
26-06-2012 22:32
Indoctrine
   
Ocena:
+1
Mechanika Fallouta w papierowej wersji jest ciężka. Przerobienie jej na coś strawnego też ma swoje wady, ale akurat SW się całkiem do tego nadaje. Podejrzewam że jest trochę szybciej... Nie wiem tylko czy nie zwiększa się zbytnio śmiertelność. W F można wszak dostać serię z gatlinga i przeżyć, więcej niż raz na sesję ;)
26-06-2012 22:44
Tyldodymomen
   
Ocena:
+1
Pamiętaj, proszę o licencji fanowskiej.
26-06-2012 23:04
39442

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Mechanika Fallouta 1 została oparta na GURPSie (którą mocno zmodyfikowano do gry komputerowej), więc może najlepiej wrócic do korzeni i użyc do pdfki GURPSa, który jest darmowy?
26-06-2012 23:16
KFC
   
Ocena:
+1
Już parę pdfek z gurpsem jest a Aes lubi SW, chyba że rzeknie co innego ;)
26-06-2012 23:32
Aesandill
   
Ocena:
+1
Fakt, lubię SWePla - zreszta, chyba nikt nie straci na mojej konwersji.
:)
26-06-2012 23:53

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.