» Blog » Finał Q. 2012, pierwsze wrażenia.
24-07-2012 20:53

Finał Q. 2012, pierwsze wrażenia.

W działach: Na szczęście krótko, subiektywnie, felieton, Quentin, Recenzję, Polecam | Odsłony: 5

Tożsamość 

Klanarchia

Paweł “Aes” Bogdaszewski

 http://kwentin.vot.pl/?page_id=1402

 

Fabuła

Grupa okultystów wyrusza na wyprawę by zbadać wrak podmorskiego okrętu. Na samej łodzi określą na nowo tożsamość zarówno swoich klanów, dawnej wyprawy jak i własną. Scenariusz to połączenie dungeon crawlera z narratywistyczną opowieścią o silnym motywie przewodnim.

 

Moja opinia

Nie wypada mi oceniać scenariusz własnego autorstwa, tak więc wypada on z oceny na tym blogu. To na co nie miałem wpływu a zasługuje na uwagę to znakomite Ilustracje Izabeli 'Isabell' Mazur i mapa Norberta 'Kuciaka' Kuty, profesjonalna redakcja Klaudii 'Marigold' Najdowskiej i skład Witolda 'Squida' Krawczyka.

 

Super Hero Show 

Savage Worlds

Karol “Eliash” Woźniczak

 http://kwentin.vot.pl/?page_id=1408

 

Fabuła

Postacie to grupa superbohaterów występujących w reality show, swoimi akcjami zabawiając publiczność. Przyjdzie się im zmierzyć z niebezpieczeństwem godnym prawdziwych herosów. Scenariusz to ciąg następujących po sobie przygód nacechowanych głównie walką i wykorzystujących silny motyw przewodni jakim jest super bohaterskie reality show.

 

Moja opinia

Pierwsze miejsce! ;)

Sposób realizacji settingu na świetnym almanachu bohaterów – świetna sprawa.

Reżyserka jako alter ego mistrza gry– wow. Kupuje to!

Punkty za show, najfajniejsze akcje – niesamowite, biorę!

 

Świetna przygoda, pełna polotu i doskonale wykorzystująca mechanikę savage. Co prawda sam wątek główny nie urzekł mnie szczególnie, ale wszystko co wiąże się z mechaniką całego show jest genialne (choc odrobine zgrzyta mi punktacja za popisy, ale co tam). Innowacyjne, sprytne, wspomagające konwencje. Mało tego, wpisujące się w ostatnio modny trend, świeże wspomnienia i zapał z avegersów czy igrzysk śmierci mogą mieć tutaj swoje RPGowe ujście. Świetna robota, na pewno poprowadzę, choćbym miał zmienić cały wątek główny ;).

 

Ruiny Valengardu

 The Shadow of Yesterday

Łukasz "Salantor" Pilarski

http://kwentin.vot.pl/?page_id=1416 

 

Fabuła

Bohaterowie wchodzą w sieć intryg i zdarzeń w niegdyś potężnym mieście. Scenariusz to tak naprawdę sanboxowe miasto, pełne Bnów, lokacji i konfliktów.

 

Moja opinia

Pierwsze wrażenie bardzo pozytywne, trudno nie docenić świetnych ilustracji i efektów pracy calego zespołu biorącego udział w tworzeniu tego dzieła. Sam scenariusz właściwie trudno scenariuszem nazwać, jest to sanboxowa podstawa, na rozegranie dość dowolnej sesji w wspaniale przygotowanym mieście pełnym intryg. Jestem pod wrażeniem, lecz brakuje mi tutaj fabuły. Sanboxy są super, szczególnie tak dobrze przygotowane, choć szkoda ze nie ma jakiegoś mocnego wątku. Rozumiem że TSoY wymaga takiej formy, lecz kłuci się to z moim postrzeganiem czegos co zwykłem nazywac scenariuszem.

 

Eksodus 

Neuroshima

Michał Laskowski

 http://kwentin.vot.pl/?page_id=1395

 

Fabuła

Szychy z niewielkiego miasteczka Mink Creek muszą ocalić mieszkańców miasta przed zagładą, prowadząc ich w niebezpiecznej wyprawie przez zasrane stany. Scenariusz opiera się na silnym wątku wyprawy, gdzie bohaterowie skupia się na zarządzaniu zasobami.

 

Moja opinia

Scenariusz oparty jest na bardzo dobrze sprawdzającym siew neuro założeniu, bohaterowie to ważne persony, lecz ich wolnościowe zapędy ogranicza tutaj grupa ludzi o których muszą zadbać. Jest tutaj miejsce na swobodną kreacje postaci, jest watek główny, również ciąg zdarzeń gdzie czeka protagonistów szereg trudnych wyborów. Brakuje mi tu czegoś, co mogło by mnie nakręcić na ten scenariusz. Sam watek znam już doskonałej (bądź co bądź związanej z Q) ucieczki z miast maszyn, lecz bez tej niesamowitej otoczki. Porządny scenariusz.

Tyle.

 

Machina wojenna 

Wolsung

Marek “Planetourist” Golonka

 http://kwentin.vot.pl/?page_id=1391

 

Fabuła

Damy i Dżentelmeni zostaną wciągnięci w spisek wejnerowców, pełen oszalałych maszyn i fabryk. Nie zabraknie również upiora opery. Scenariusz ma za zadanie wprowadzić graczy w mechanikę wolsunga, czemu podporządkowana jest większość fabuły.

 

Moja opinia

Scenariusz ma za zadanie nauczyć graczy wolsunga, i te zdanie prawdopodobnie(na tyle nie przepadam za W. że raczej tego nie sprawdzę) spełnia. Sam wątek główny powinien sprawdzać się w takim ujęciu sprawy. Szalona fabuła pozwala bohaterom poznać smak głównych konfrontacji systemu i zaznajomić się z reszta mechaniki. To co jest wadą tej fabuły to widoczny w samym scenariuszu pośpiech w jakim został spisany. Niemniej jednak to dobra robota, nawet jeśli brakuje jej ostatecznego szlifu a część wątków zdaje się być nieco chaotycznymi.

Komentarze


Eliash
   
Ocena:
+5
Aes zawstydził Kapitułę. Zamieścił komentarze 60 razy szybciej od najszybszych oceniających :D
24-07-2012 22:05
kbender
   
Ocena:
+7
Bo nie musi kasować komci w nocy :P
24-07-2012 22:27
Scobin
   
Ocena:
+1
Wrzuciliśmy informację o notce na FB konkursu. :-)
24-07-2012 22:58
Planetourist
   
Ocena:
+2
Pośpiech faktycznie nie wyszedł Plane'owi na dobre. Mój komentarz do jego pracy jest bardzo podobny do Twojego, tylko nieco bardziej szczegółowy - chcę mu pokazać, że jego pomysły na poprawę MW z weekendowej notki to krok w dobrą stronę.
25-07-2012 00:05
Scobin
   
Ocena:
0
Dr. Plane, Mr. Hyde, I presume?
25-07-2012 00:15
Planetourist
   
Ocena:
+4
Nie wiem, jego spytaj.
25-07-2012 00:26

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.